De akkor most tnyleg nekem kell r rosszat mondanom? Na j, az objektivits s a tjkoztats kedvrt. Nagy leveg…


Ez a film nem j. St rossz. St mg annl is rosszabb, mint ahogy a kritikk alapjn vrhat volt. s akkor vgeztnk is volna…ha ennyire egyszer lenne a dolog. De nem az. Mert Hardy nagyon j. s nagyon rossz. Mert tnyleg tudott jat mutatni, pedig tartottam attl, hogy mindegyik gengszterarct lttam, s mindegyik gengszter motyogst hallottam mr. De nem. Megjtt az a Hardy, aki a sajt hangjn, jl artikullva beszl, aki helyes, de nem nylas, aki romantikus s gyengd.


Akitl elolvadsz, mert srga haminyamival dobiglja az ablakot, aztn ha kinzel, megltod sudr alakjt s huncut mosolyt s virggal a kezben s felmszik, mint Rme s megkri.


n Hardyt gy lelgyulni, megrendlni mg sosem lttam, mint ebben a filmben. De kzben meg gazember s megflemlt s behz s ha iszik, brutlis.

De ott a msik Hardy, akit szintn nem lttam-hallottam mg…br most se tettem volna. Aki egysk s ripacs s nevetsz rajta, de nem azrt, mert vicces, hanem mert rettenten knos. Nem a filmbli krnyezete szmra, hanem maga a karakter az egsz filmnek. s ez az egyik nemisrtem. Ezt a figurt akarta mindenron eljtszani, gy gondolta, ez ll hozz kzelebb. Ezt rutinbl letolhatta volna, hisz egy Bronson utn mg sokat varilni sem kellett. Legfeljebb azt mondjuk, deja vu, nem azt, hogy ezdeszar. De ez a tltolt egzaltlt ripacskods…



Msik nemrtem a temp. Az, hogy mkdhetne a drma, az utols fl rbl kiderl. De az eltte lv egy ra, amikor ugyan trtnik valami, de semmi, ami elre vinne, csak lsz s gy rzed, mintha 4-5 ra lenne mr a feneked alatt…ht az pusztt. Jnnek-mennek az egyenarc szereplk, egy id utn mr nem is tudok kztk klnbsget tenni.
Beugrik pr percre Paul Bettany, megnz egy glt a tvben, aztn sose ltjuk tbb. Minek jtt egyltaln?
Pedig benne van a potencil. Szpek a kpek, tjn a retro hangulat. Az utck valban tl sterilek, belltott forgatsi helyszn szagak (erre nagyon j ellenplda Peaky Blinders, ahol minden kellkppen mocskos s fsts s ragacsos). Jk a kocsik, az enterirk, a ruhk, a frizurk. Hardy Reginaldja pazar. Magas, fess hatst kelt s nem csak a derkig r partnern s a jl szabott ltnyk okn.
Ebben a sztoriban annyi lehetsg lett volna. Akr Reggie tiprdsa a gengszterlt vagy a kezdjnkjletet szerelem dilemmja, vagy kettejk kapcsolatnak evolcija, akr annak bemutatsa, hogy nem, a szerelem mgsem gyz le mindent, vagy annak kibontsa, hogy a felesg szerelmes, minden mst flrespr csitribl hogy vlik egy kutyaszortba kerlt, megkeseredett nv, aki szmra egyetlen t marad a csapdbl val meneklsre…mind-mind kihagyott ziccerek.
Lehet, jra sem kne forgatni, csak okosan megnyirblni. A gengszterlt htkznapjait bemutat 1 rs dmpinget lereduklhatnnk 5 percre, Ron skizofrn megnyilvnulsainak brzolst is 1-2 jelenetre korltoznnk…s mr meg is vagyunk.
Nem tudom, a „megvertem magamat” jelenetet benne hagynm-e, mert a mai vilgban, ahol leforgathatnak sznsszel filmet gy, hogy oda sem kell ballagnia, ez mr nem egy rletesen nagy technikai bravr.
De taln legjobb lenne egy Reginald szpeslt sszevgni, mint ahogy ez Khan esetben is trtnt (az tletrt puszi Tndnek). Ez lehetne a film ernyeinek kvintesszencija.
Amg a fent emltett vltoztatsokat nem eszkzlik, senkit sem kldenk erre a filmre. Addig is megprblok csak a szpre emlkezni.
s marad a tanulsg: gengszter babjnak lenni, hossz tvon nem praktikus. Akkor sem, ha nem tudsz rla, hogy az vagy, plne ha igen.